Baltık Turu – Porvoo – Helsinki

Paylaşmak Güzeldir ; Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestGoogle+Email to someone

Porvoo, Finlandiya’nın en eski ikinci şehri. Helsinki’ye yaklaşık 50 km uzaklıkta. Biz otobüsle gittik ve bu sayede yol boyunca şahane orman manzarasının tadını çıkardık.

WP_20160725_10_22_36_Pro

Porvoo’nun en bilinen özelliği nehir kenarındaki kırmızı tahtalı evleri . Bu evler eskiden depo olarak kullanılırmış. Günümüzde hediyelik eşya dükkanları, cafe olarak değerlendiriliyorlar.

Şehrin girişindeki köprüden bu güzel evleri fotoğrafladıktan sonra Arnavut kaldırımlı sokaklardan yürüyerek bu eski OrtaÇağ şehrini keşfe çıktık.

cathedral-of-porvoo

Ufak bir yokuşla önce Katedrale gittik

Katedral’den sonra da  antika ve hediyelik eşya dükkanlarının, cafelerin ve minik bir pazarın olduğu meydana indik.

WP_20160725_09_56_44_Pro

WP_20160725_10_01_18_Pro

WP_20160725_10_00_37_Pro

Birbirinden zarif  evler, rengarenk çiçeklerle bezenmiş bahçeler, sevimli dükkanların yanı sıra çok sayıda sanat galerisinin olması  da dikkatimi çekti.

WP_20160725_09_27_43_Pro

WP_20160725_09_57_27_Pro

Kahvelerinin şahane olduğunu söylemem gerek!

WP_20160725_09_22_34_Pro

Finlandiya’da çikolata deyince Karl Fazer markası çok ünlü.  Porvoo’da ise “Zenci Öpücüğü” adını verdikleri çikolatalar buraya gelince alınması gereken hediyeliklerin başında geliyor. Bunlar bildiğimiz çokomel , biraz daha büyük, altı gofret ve fazlasıyla şekerli. Ama reklamını yapmışlar ve gelenler deli gibi alıyor işte :)

Size Helsinki’yi anlattığım ilk bölümde “Eğitim”le ilgili notlar vermiştim. Gelelim bugünkü yazımın “kıskançlık” konusuna. Helsinki’den Tallinn’e  feribot ile geçtik. Feribot deyince aklınıza ufak birşey gelmesin. İçinde freeshop, oyun salonları, VIP kamaraları, neredeyse 20’ye yakın restoranı, canlı müzik falan olan 7 katlı bir feribottan bahsediyorum. Her katta ön ve arka tarafta bulunan güvertede patili dostlarımız için son derece basit ama bir o kadar medeni bir tuvalet düşünülmüş. Turistler dışında neredeyse herkesin yanında bir köpeği var. Her katta bulunan bu tuvaletler, üstünde kapağı, içinde kumu bulanan son derece basit düzenekler. Yanında plastik eldiven ve torbalar da düşünülmüş. Patili dostlar tuvaletini yaptıktan sonra orada bırakılmıyor, torbaya konup çöpe atılıyor. Bu kadar basit. İnsanları çağdaş yapacak şeylerin illaki çok parayla olması gerekmiyor değil mi?

trendyandfriendly

10 Comments

1. şahane yerler gezmişsin yine .. doğru söylüyorsun medeniyet parayla olan bir şey değil zihniyet önemli..

2. Finlandiya ile ilgili birinci yazınızı okuduğumdan beri kendime gelemedim. Hayran kaldım uygulamalara.Ellerinize sağlık, siz yazmaya devam edin, biz de okumaya.Sevgiler.